تصویر رنگ بجای شبکه پویا

شبكه پويا با شروع فصل پاييز و آغاز مدارس علاوه بر پخش انيميشن‌هايي مثل «باب اسفنجي»، كنداكتور روزانه‌اش را يك ساعت به عقب مي‌كشد و برنامه‌هاي خود را از يك ساعت زودتر آغاز مي‌كند.

حسين زارعي ـ مدير تامين برنامه مركز پويانمايي صبا ـ در نشستي كه صبح دوشنبه ـ 20 شهريور ماه ـ در تشريح برنامه‌هاي شبكه پويا و مركز پويانمايي صبا برگزار شد، با اعلام اين خبر، افزود: در مهر ماه و همزمان با بازگشايي مدارس ما در باكس ويژه‌اي كه براي بچه‌ها تدارك ديده‌ايم، از ساعت 6 و 30 دقيقه صبح حال و هواي نشاط و شادابي را در آن‌ها ايجاد مي‌كنيم. اين برنامه با عنوان «بچه‌ها مدرسه» آيتم‌هاي شاد و موزيك‌هاي مدرسه را پخش مي‌كند.

«پلنگ صورتي» و «تام و جري» نيز از بخش‌هاي ديگر اين باكس است. به علاوه در تغيير ساعات شبكه پويا باكس اصلي به جاي 15 و 30 دقيقه از 14 و 30 دقيقه آغاز مي‌شود و آنتن شبكه نيز از ساعت 22 و 30 دقيقه خاموش مي‌شود. برنامه‌هاي صبحگاهي نيز از ساعت 7 شروع خواهد شد.

زارعي ادامه داد: از ابتداي آبان ماه نيز تغييراتي كه فاز جدي تغيير كنداكتور است، آغاز خواهد شد. ما با تشكيل شوراي كنداكتور كه نخستين جلسه آن نيز پيش از اين آغاز شده است سعي داريم برنامه‌ها را در گروه‌هاي خردسال،‌ كودك و نوجوان آماده‌ي پخش كنيم. در شوراي كنداكتور علاوه بر مديران،‌ روانشناسان و كارشناساني ما را ياري مي‌كنند و همچنين تناسب برنامه‌هاي داخلي و خارجي براي ما اهميت زيادي دارد. يعني سعي مي‌كنيم نسبت 30 درصد برنامه‌هاي داخلي را به 70 درصد برنامه‌هاي خارجي رعايت كنيم.

 

نشست پويانمايي

زارعي همچنين از پخش هفت مجموعه‌ي خارجي جديد كه پخش اول خود را خواهند داشت خبر داد و افزود: از ابتداي آبان ماه هفت مجموعه خارجي جديد روي آنتن شبكه پويا خواهند رفت. اين مجموعه‌ها توليد سال 2007 به بعد هستند و براي نخستين بار از شبكه پويا روي آنتن خواهند رفت. چرا كه يكي از دغدغه‌هاي ما اين است كه انيميشن بي‌كيفيت روي آنتن نرود. در حال حاضر هم انيميشن‌هاي خارجي كه پخش مي‌كنيم متعلق به 20 تا 30 سال قبل هستند و برخي‌ از آن‌ها آن قدر قديمي هستند كه ارتقاي صدا و تصوير آن‌ها سخت است؛ با اين حال ما سعي مي‌كنيم با استفاده از تكنولوژي‌ها و ابزار جديد اين ارتقاء را انجام دهيم تا تصاوير باكيفيت‌تري روي آنتن برود.

*** لوگوي شبكه پويا با شروع مدارس روي آنتن مي‌رود

 

شبکه پویانمایی

به گزارش ايسنا، طراحي لوگوي شبكه پويا خبر ديگري بود كه زارعي در نشست امروز اعلام كرد.

او در اين زمينه گفت: لوگوي شبكه پويا از شنبه هفته آينده همزمان با شروع مدارس روي آنتن خواهد رفت. اين لوگو طوري طراحي شده كه تمامي نمادهاي انيميشن و كودك را دارد. در حال حاضر نيز لوگوي اصلي شبكه پويا در حال انيمه شدن است. اين لوگو طي فراخواني تخصصي از بين 150 لوگو انتخاب شده است.

وي در ادامه اين نشست درباره‌‌ي 24 ساعته شدن شبكه پويا توضيح داد: ما هفت و نيم ساعت آنتن داريم و آنتن ما از اين هفت و نيم ساعت بيشتر نخواهد شد. انيميشن‌ هم كار پرهزينه‌اي است و توليد بيش از اين در دستور كار ما قرار ندارد.

*** «بابا لنگ‌دراز» و «باب اسفنجي» بيشترين درخواست پخش

 

كارتون هاي قديمي

مدير تامين مركز سينمايي صبا همچنين با اشاره به پيامك‌هاي ارسالي از سوي مخاطبان شبكه پويا عنوان كرد: «بابا لنگ‌دراز» و «باب اسفنجي» بيشترين درخواست پخش را داشتند كه باب اسفنجي از اول مهرماه پخش مي‌شود. همچنين از اين تاريخ گزارش‌هاي دو دقيقه اي از مهدكودك‌ها به شكل رئال و بخش در باكس بچه‌ها مدرسه پخش خواهد شد.

*** پخش انيميشن «شجاعان» در هفته دفاع مقدس

زارعي در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس از پخش سري دوم انيميشن «شجاعان» در اين هفته خبر داد و افزود: 13 قسمت اول شجاعان در تابستان از شبكه پويا پخش شد. ساختن چنين كاري مشكل و پرهزينه بود به علاوه تكنيك‌هايي كه در آن به كار رفته بود خيلي وقت‌گير بود به طوري كه همه مخاطبان فكر مي‌كردند اين نوع انيميشن‌ها با چنين رويكرد و تكنيكي در خارج از كشور ساخته مي‌شود. سري دوم اين انيميشن در هفته دفاع مقدس و با كيفيت بالاتري پخش مي‌شود. اين انيمشن قرار است از ساعت 21 و 20 دقيقه در هفت قسمت از شبكه پويا روي آنتن برود.

«شجاعان» درباره چهار خلبان هوانيروز است كه سعي كرديم نكات آموزنده و اخلاقي در آن مطرح شود و بر اساس داستان‌هاي واقعي كه داشتيم تلاش كرديم به اين هدف برسيم. «شجاعان» از اول مهر از شبكه دوم هم پخش خواهد شد.

او همچنين درباره‌ي فعاليت‌هاي شبكه پويا در مناسبت‌هاي خاص خاطرنشان كرد: به دليل اينكه مناسبت‌ها فرصت خوبي براي مخاطبان است كه تلويزيون ببينند سعي كرديم به مناسبت‌ها نگاه ويژه‌اي داشته باشيم به همين دليل هم ويژه برنامه «مهربانان» را در 10 قسمت 10 دقيقه‌اي با تكنيك عروسكي درباره هر يك از امامان ساخته‌ايم كه در شب شهادت امام صادق قسمت مربوط به ايشان پخش مي‌شود.

زارعي اضافه كرد: «آقاي مهربان» هم كه درباره‌ي امام رضا (ع) است در روز ولادت ايشان در باكس اصلي شبكه دو سيما از ساعت 17 پخش مي‌شود و همين انيميشن از ساعت 20 در شبكه پويا روي آنتن خواهد رفت.

او سپس به اولويت مركز صبا به تامين شبكه‌هاي داخلي تاكيد كرد و ادامه داد: در حال حاضر 26 برنامه را از ابتداي فروردين به آرشيو تحويل داده‌ايم كه به مرور از شبكه‌هاي مختلف روي آنتن خواهد رفت. برنامه‌هاي آرزوي زاغ‌ها،‌ پرستاران و راز جنگل شفا نيز روي آنتن شبكه دو داريم؛ شبكه بازار هم حس‌گر را در 110 قسمت 10 دقيقه‌اي پخش مي‌كند؛ آي‌فيلم و جام جم هم برنامه‌هاي پهلوانان،‌ شكرستان و چند انيميشن ديگر را روي آنتن دارند.

*** 72 ساعت براي راه‌اندازي شبكه پويا وقت داشتيم

زارعي در بخش ديگري از صحبت‌هايش راه‌اندازي شبكه پويا را يك حركت جهادي دانست و اذعان كرد: از زماني كه به ما اطلاع دادند شبكه قرار است فعاليتش را آغاز كند فقط 72 ساعت براي آماده كردن آن وقت داشتيم و حتما در چنين فرصت كمي نقاط ضعفي هم وجود دارد اما استقبال مخاطبان از اين شبكه بسيار خوب بوده است به طوري كه روزانه 50 هزار پيامك دريافت مي‌كنيم و تعداد زيادي از آن‌ها تقاضاي پخش برنامه‌هاي داخلي را دارند.

*** پرشين‌تون رقيب ما نيست

 

پرشين‌تون

او در اين نشست ادامه داد: خيلي‌ها به ما مي‌گفتند شبكه پويا در مقابله با پرشين‌تون راه‌اندازي شده است اما ما آن‌ها را رقيب خود نمي‌دانيم. شبكه‌هايي مثل پرشين‌تون به هر قيمتي مي‌خواهند مخاطب جذب كنند اما ما مي‌خواهيم مخاطبمان بتواند الگوي اخلاقي از برنامه‌ها بگيرد و تماما به دنبال سرگرمي نباشد. به همين دليل نيز به سمت خيلي از انيميشن‌هايي كه خط قرمزهايي داريد و پرشين‌تون آن‌ها را پخش مي كند نخواهيم رفت؛ مثلا اگر ما كارتون «باخانمان» را پخش كرديم به اين دليل بود كه مخاطب حس اميد را دريافت مي‌كند يا «پسر شجاع» تلاش و پشتكار را به مخاطبان مي‌آموزد.



نظرات شما عزیزان:

میکاییل
ساعت14:47---28 اسفند 1391
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخلی بدی شبکهی پویا
پاسخ:چرا؟


فاطمه عازمی اردکانی یزد
ساعت12:54---28 دی 1391
لطفاکارتون پسرشجاع وباب اسفنجی راپخش کنید.ازشبکتون ممنون

فاطمه عازمی اردکانی یزد
ساعت12:54---28 دی 1391
لطفاکارتون پسرشجاع وباب اسفنجی راپخش کنید.ازشبکتون ممنون

فاطمه عازمی اردکانی یزد
ساعت12:53---28 دی 1391
لطفاکارتون پسرشجاع وباب اسفنجی راپخش کنید.ازشبکتون ممنون
پاسخ:چشم


شادی
ساعت11:28---28 دی 1391
من هر دو شبکه ی پویا و پیشین تون را دو ست دارم و بین آنان فرقی نمی گزارم . شبکه ی پویا و پیشین تون بین هم فرق نگذارید زیرا هر دو ی شما را دوست داریم.

مهدی وعلی زارعی
ساعت17:37---27 دی 1391
با سلام تام وجری را زیاد پخش کنید=

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : مدیر وبلاگ |
  • شرم
  • وی جی وای ام